Incredible Savings on Windows Web Hosting!

Ahad, 6 Januari 2008

Offline YM yang bagus-bagus

Syeikh ibnu athaillah as-sakandari pernah b'kata:"bukanlah sahabatmu kecuali org yg rela b'shbt dgnmu sedangkn dia telah mengetahui kecelaanmu. Dan tidaklah yg demikian itu (engkau dapatiti dikalangan manusia) kecuali tuhanmu yg Maha Pemurah. Sebaik-baik teman engkau b'gaul adalah org yg memerhatikan kepentinganmu, bukan kerana sesuatu kepentingan yg diharapkannya daripadamu untuk dirinya."

“Kalau kita orang yang mewah, janganlah kita berbangga Allah boleh mengambil sekelip mata. Kalau kita orang susah janganlah bersedih Allah hendak meringankan beban kita dan Allah boleh memberinya bila-bila masa .”

Aisyah ra. Menuturkan, Rasulullah saw bersabda, “Beramallah kamu sesuai dengan kemampuan mu. Sesungguhnya Allah tidak pernah bosan (memberi pahala) sehingga kamu sendiri yang bosan beramal. Sedangkan amal yang paling disukai Allah adalah amal yang dilakukan secara tetap walaupun sedikit.” (HR. Muslim)

Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya

Tiada ulasan: